چقدر حیف

صُب رفته بودم تاکسیرانی برای گرفتن کارنامهء هوشمند ... در حین طی کردن مراحل اداری خانم خیلی جوان ، خجالتی ، بلند بالا ، زیبارو و با شخصیتی آمده بود که از شرایط تاکسی دار شدن بپرسد ... یاد حرفهای بابا افتادم ... بابا سی سال رانندهء وزارت کشاورزی بود ، از آن کارمندهای یک عمر منظم و بدون تاخیر و مرخصی که همیشه مورد احترام همهء همکاران و مدیران هستند ... اما همیشه میگفت رانندگی شغل نیست و پولش برکت ندارد ... میگفت رانندگی به قصد نان درآوردن آخرین گزینهء آدمهاست ... و من روی آن صندلی چوبی در حین تماشای سوال و جوابهای خانم جوان ، خجالتی ، بلند بالا ، زیبارو و با شخصیت داشتم فک میکردم چقدر حیف که شرایط روزگارش طوری رقم خورده و چیده شده که طفلی در این سن و سال به آخرین گزینه چنگ انداخته است ...
نظرات 5 + ارسال نظر
HaMeD پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:04 ب.ظ

واقعا دردناکه که اوضاع اینجوری رقم بخوره

مریم انصاری پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:28 ب.ظ

چقدر جالب!

پدر من هم، شغلشون رانندگی بود. دقیقاً با همون ابهت و عظمت و احترامی که شما راجع به پدرتون فرمودید.

البته پدر من تریلی داشت. همین چند سال پیش فروخت.

پدر من هم دل ِ خوشی از رانندگی نداشت. ولی نه به خاطر برکت نداشتن پولش. بلکه به خاطر سختی هایی که مجبور به تحملش بود.

تیراژه پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:37 ب.ظ

خواستم بگویم چرا حیف؟ کار که عار نیست و رانندگی هم یک شغل آبرومند و شریف، زن و مرد ندارد که و اینها
که دیدم در این جامعه ی ایرانی و مخاطراتی که برای خانمها هست باید گفت حیف و صد حیف
یادم آمد چند وقت پیش سوار تاکسی ای شده بودم که یک خانم مسن راننده اش بود
یکی از اقایون مسافر موقع حساب کردن کرایه و چانه زنی آنچنان رفتار زشتی با این خانم داشت و اشاره های جنسیتی و حقیرانه ای کرد که بعد از پیاده شدنش هر چه کردم بتوانم با دو جمله فضای به وجود آمده را تا مقصد تغییر بدهم و شاید لبخندی به لبهای آن خانم بنشیند که بعد از آن جر و بحث سخیفانه به چهره ی قرمز شده اش نم عرق و غم نشسته بود، نتوانستم که نتوانستم.
واقعا حیف برای اینکه آخرین گزینه ی روزگار برای آن خانم پست شما این شغل بوده.

مجید جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:23 ق.ظ

لعنت به این زندگی لعنتی

میلاد جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:24 ق.ظ

http://upload7.ir/imgs/2014-03/78692802823344152926.jpg

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.