ما چگونه این شدیم !

بعد از ده دوازده سال وبلاگ نویسی تقریبن مدام و بی وقفه ، تشویق ها و تحریک ها و اصرارهای چند سالهء دوستان چندین ساله ! نزول اجلال ما را به بلاد فیسبوک رقم زد ! ... آن اوائل ورودم اینطوری بود که پُست های جدیدم را اول توی وبلاگ می نوشتم و بعد توی فیسبوک کپی پیست میکردم اما باید قبول کرد که جذابیت و گستره و بُرد فیسبوک با وبلاگ قابل قیاس نیست و این شد که بصورت خیلی خودجوش هنوز چن هفته نگذشته این روند و پروسهء کپی پیست برعکس شد ! ... بعد هم که رفتم اینستاگرام و گوشی هوشمند خریدم و لمیدم و وبگردی کردم و حوصلهء تایپ های طولانی از دست رفت و نتیجه اش این شد که آخرین باری که در یکماه اخیر روی صندلی کامپیوتر منزل نشستم را یادم نمی آید ... خلاصه مینیمالیسم و طبع فراخی طلب مدرنیته و تکنولوژی اینجوری نمور نمور بیخمان را گرفت و این خانهء قدیمی را با تمام پنج دری ها و حوض و اُرسی و باغچه هاش کم کم به یک خانهء متروکه بدل کرد ... این چن خط را در پاسخ به لطف و محبت بی حد دوستان در کامنتهای عمومی و خصوصی نوشتم که بدانند هنوز و همیشه اینجا را دوست دارم چون یک تکه از من است اما باید با تغییرات کنار آمد و همراه شد ، بله گرامافون خیلی لطیف و نجیب و اصیل و نوستالژیک است اما دوره اش سرآمده و فقط برای بالای طاقچه ها خوب است و متاسفانه کاریش هم نمیشود کرد !

نظرات 8 + ارسال نظر
شایان چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:24 ب.ظ http://supremacy.blogsky.com/

اره واقعن ،
به نظر من وبلاگ نویسی از همون موقع که توییتر رو کار اومد سیستم وبلاگ نویسیمون منفجر شد ، اما خب از همون دوران بعد از گودر و وبلاگ نویسی ها ماها نسبت به وبلاگ نویسی یه حس دیگه ای داشتیم و هر جوری که باشه آدم هایی مثل ما وبلاگ رو خیلی بیشتر دوست داریم :)

فرشته چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:34 ب.ظ

سلام اقای باقرلو ...
ما هنوز هم نسبت به این خانه با همین نوشته های کم و صاحبخانه ی عزیزش ارادت داریم .
و برای مایی که ساکن ان بلاد نیستیم چشم به راه همین چند خط بودن هم غنیمت است .
هر کجا هستید برقرار باشید و خوش .

بابک اسحاقی چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:57 ب.ظ

ایشالا که همیشه چراغ این خونه روشن باشه
درسته دنیای جذابیه دنیای فیس بوک و اینستاگرام
اما من همیشه اینجا رو دوست دارم
فضای خاصی داره و امیدوارم هیچ وقت وبلاگ نویسی به پایان عمرش نرسه

دل آرام چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:17 ب.ظ http://delaramam.blogsky.com

حرفتون و حستون کاملا منطقیه. ولی خب شخصی مثل من ترجیح میده تا جایی که میشه و راه داره از همون گرامافون لطیف و اصیل استفاده کنه و دیگه وقتی پای اجبار وسط بود مثلا بزنه کانال پی ام سی و آخرین و به روزترین ترانه ها رو بشنوه...
حس های ادمها مختلفه و قابل احترام. با تمام احتراما امیدوارم هیچوقت از اینجا خسته نشید. یا حداقل روزی برسه که دلتون بخواد از اون دنیای پر هیاهو و پر زرق و برق برگردین به این خونه دل باز با حوض و باغچه و دیگر متعلقاتش...

آفو پنج‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:50 ق.ظ http://www.asimesar.blogfa.com

خونه که باشم با سیستم خونه فونت فارسی ندارم و باید فینگیلیش تایپ کنم . صوب اول وقت که رسیدم اداره گفتم اول از همه واسه پست شما کامنت بگذارم .

شما راست میگید آدمی باید با تکنولوژی روز پیش بره . نمیشه هزار و یک سایت جدید و امکان جدید وراه جدید باشه و ما همینجا درگیر وبلاگ نوشتن باشیم و نفهمیم بیرون از غار چه خبره .

اما قبول کنید که هیچکدومشون نه فیسبوک با تموم گستره ایی که داره ، نه اینستاگرام با تمام جذابیت هاش ، نه لاین و وایبر و واتس آپ و ... با تمام راحتی کارشون ... هیچکدوم اینجا این وبلاگها این خونه های قدیمی ، اینجایی که ماها یاد گرفتیم بنویسیم ، یاد گرفتیم بتونیم از طریق نوشته هامون به هم نزدیک بشیم ، دوستای خوب بگیریم ، قلم های خوب ببینیم نمیشه .
وبلاگهامون یه امنیتی داره ، یه آرامش خاص که شاید هیچکدوم از اونها نداشته باشه ...
میشه به همه ی اونا سرک کشید اما نباید گذاشت جذابیت هاشون ما رو خائن کنه ... خائن به وبلاگهامون که روزی که هیچی نبود اینجاها بود که ما بتونیم حرف بزنیم و آروم بشیم ....
پس لطفا وفادار باشید به این دوست قدیمی . بیایید نگذاریم اینجاها رو خاک بخوره ... بیایید خیانت نکنیم به اینجا ...

بانویی در دور دست پنج‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:30 ب.ظ http://zanitanhawador.blogfa.com/

درسته همینطوره که شما میگید مثلا وقتی وبلاگ نویس میمونی خیلی گمنام و دو ر از دسترسی..اما فیس جذابیتها و قابلیتهای خودش روداره..یادم میاد 4 سال پیش به دعوت دوستی قدم به دنیای فیس گذاشتم...انگار همه درها به روت بازه..به روزی.. و هولت دادن تو دنیای فناوری ارتباطات دنیا..اما وقتی وی پی انم تموم شد دیگه تمدیدش نکردم..بعدها اتفاقی وبلاگ زدم...من به شخصه جاهای اروم و دنج روبیشتر دوست دارم..اما شور و اشتیاق فیس بوک بیشتره..جمع خانوادگی و دوستانت جمع تره..به گمونم وبلاگ نویسی مال ادمهاییه که دنبال یه گوشه خلوت و ارومند..ادمیزاد خیلی زود با شرایط جدید خودشو وفق میده..حتی اگر بعدها دلش برای پنج دریهای خونه قدیمیش تنگ بشه..
بهرحال هرجا اسوده اید بنویسد اما به خاطر نداشتن فیلت رینگ..از خوننتون محروم میشیم..

میلاد پنج‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:57 ب.ظ

راستش محسن خان من عاشق نوشتن شمام

درسته که اینجارو خیلی دوست دارم با تمام خاطرات ریز و درشتی که از اینجا دارم

اما اونچیزی که منو وابسته این خونه کرده، خود وبلاگ نیست
واقعیا اینکه اون دستنوشته های ناب شماست

پس شما هرجا بنویسید برای من زیباست

اما اعتراف می کنم اینجا نوشتنتون صفای همون خونه قدیمی حوض دار باصفارو داره

فاطمه پنج‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:52 ب.ظ

چقدر بد :(

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.