کتابهایی که من را خوانده اند ...

حتتا اگر خیلی سال گذشته باشد از دوران اوج تب و تاب بازی های وبلاگی و دیگر مثل قدیمها حس و حال نوشتن نباشد ، باز هم نمیشود دعوت احسان پرسا را رد کرد و لبیک نگفت ... من حتتا خودم هم نمی دانم که با تعاریف معمول من آدم کتابخوانی هستم یا خیر ! چون از دبستان تا دانشگاه خورهء کتاب بودم و بعد از دانشگاه تا امروز حتتا یک صفحه هم کتاب نخوانده ام ! ... لبهء تیغ سامرست موام و به کودکی که هرگز زاده نشد فالاچی را دوران دبستان خواندم ! فک کن ! یعنی در این حد اوضاع من در این فقره قاراشمیش و پیچیده و در هاله ای از ابهام است ! ... بگذریم ... احسان جان از بین اینهمه فقط ده تا انتخاب کردن خیلی سخت است لذا من همینجوری هرچی به ذهنم رسید برات ردیف میکنم ، ببخش اگر قواعد بازی را رعایت نمیکنم ، و ببخش اگر خیلی هاشان کتابهای فاخر و فخیمی نیستند و وختی لیستم را بخوانی می بینی با دعوت کردن من به این بازی چه خبطی کردی ! و حسابی جلوی در و همسایه و دوست و رفیق شرمنده شدی و کاش دعوت نمیکردی و اینا ! ، خودت گفتی تاثیر گذار و خب اینها همیشه توی ذهنم مانده اند و خواهند ماند مخصوصن آنهایی که وختی خیلی کوچک و کودک بودم خواندم :
کتابهای ژول ورن ... کتابهای عزیز نسین و خسرو شاهانی ... رمان های جنایی پلیسی پرویز قاضی سعید و میکی اسپلین ... خروس چهل تاج و زورق طلایی ارونقی کرمانی ... هتل جواهر ... لبهء تیغ سامرست موام ... افسون یک نگاه قاضی سعید ... به کودکی که هرگز زاده نشد اوریانا فالاچی ... دوقلوهای عجیب مارک تواین ... سه خپله یوری اله شاه ... ناطور دشت سلینجر ... شازده کوچولوی اگزوپری ... کنت مونت کریستوی الکساندر دوما ... پرواز را به خاطر بسپار یرزی کازینسکی ... قلعهء حیوانات جورج اورول ... رابینسون کروزوئه دانیل دوفو ... گزارش مصور شکنجهء سربازان سپاه توسط کُمله ها ... سه گانهء من و بابام اریش اوزر ... کتابهای سیلور استاین ... داستان کوتاه های هدایت و ساعدی و چوبک و جمال میرصادقی و گلی ترقی ... چشمهایش بزرگ علوی ... جنگ دوست داشتنی سعید تاجیک ... فیلمنامهء سلطان کیمیایی ... چراغها را من خاموش میکنم زویا پیرزاد ... روی ماه خداوند را ببوس مصطفی مستور ... من اوی امیرخانی ... گفت و گو با آل پاچینو ... خاطرات شعبان جعفری ... از شوکران و شکر حسین منزوی ... دیوان صائب ... حیدربابای شهریار ... و الخ ...
به رسم مالوف این بازی ، من هم چند نفر را دعوت میکنم اما با یادآوری دو نکته ، اول اینکه چون مدتهاست در فیسبوک نبوده ام نمی دانم این دوستان قبلن دعوت شده و بازی کرده اند یا نه ... و دوم اینکه اصلن اصراری ندارم توی امپاس قرار گرفته و حتمن بازی کنند ... مریم جمشاک ... سید عباس موسوی ... رعنا ... بی تا ... زری باقری شاد ... احسان جوانمرد ... مسعود طیب ... فرهاد صفریان ... کیامهر ... آرش پیرزاده ... مهدی پژوم ... محمد اسحاقی ... حسن اوجانی ...

نظرات 9 + ارسال نظر
بابک اسحاقی پنج‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:04 ق.ظ

خیلی ارادت
خیلی مخلصیم

بابک اسحاقی پنج‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:04 ق.ظ

ساعت کامنت رو حال کن

بابک اسحاقی پنج‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:05 ق.ظ

راستش ارباب
ما چون خیلی اهل کتاب نیستیم الان شرمنده دعوت شما شدیم
تصمیم گرفتیم چند تا کتاب تا صبح بخونیم بلکه شرمندگیمون کمتر بشه

باغبان پنج‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:23 ق.ظ

من یار مهربانم...چقدر این شعر در مورد کتاب الان یهو پررنگ شد تو ذهنم

دل آرام پنج‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:32 ق.ظ http://delaramam.blogsky.com

هزار ماشالله
اون وقت با این لیست مفصل شما مرددی که بین کتابخون ها قرار میگیری یا نه!

باغبان پنج‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:12 ب.ظ

من همیشه عنوانهارو جا میندازم
عنوان جالبی بود برا این پست.

رها - مشق سکوت پنج‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 03:49 ب.ظ http://www.mashghesokoot.blogfa.com

نامه به کودکی که هرگز زاده نشد تو دبستان!!! واقعا عجیبه

همه به من میگن کتاب خون، خودمم باورم شده بود، اما حالا میبینم خیلی از این کتابای اینجا رو نخوندم و خیلیها هم اسمشون رو حتی نشنیدم
تو این لیست من اینا رو خوندم:
شازده کوچولو
ناطور دشت
نامه به کودکی که هرگز زاده نشد
قلعه حیوانات
روی ماه خداوند را ببوس
به علاوه یک سری از کتابهای سیلور اشتاین و صادق هدایت و شعرهای صائب و شهریار و....

تو بازی های وبلاگی، این بازی یکی از بهترین ها بود و وقتی بهش دعوت شدم به سرعت و با کلی ذوق توش شرکت کردم، هربار با کلی کتاب جدید آشنا شدم و دیدم دوستای وبلاگ نویسم، چه سلایقی تو کتاب خوندن دارن و این خیلی حس خوبی بود

حمید پنج‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:53 ب.ظ http://abrechandzelee.blogsky.com/

آره، متاسفانه در زمان کودکی و نوجوانی هرچی دم دستمون بود میخوندیم و کاری نداشتیم (و نداشتند) که اینا مناسب سنمون نیست. شاید این یکی از بزرگترین ظلمهایی باشه که ندانسته در حق خودمون کردیم...

عباس یکشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:40 ب.ظ

حاج آقا حسب الامرتان نام ده کتاب مورد علاقه همین الانم رو برات مینویسم
1-سگ ولگرد صادق هدایت
2-سنگ صبور صادق چوبک
3-سمفونی مردگان عباس معروفی
4-شوهر آهو خانوم علی محمد افغانی
.................................
5-جنگ و صلح لئو تولستوی
6-جاودانگی میلان کوندرا
7-خوشه های خشم جان اشتاین بک
8-اگر شبی از شبهای زمستان مسافری ایتالو کالوینو
9-الهه رازگو پرلاگرکوئیس
10-قمار باز فئودر داستایفسکی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.