یک بهاریهء تلاونگی !

وحید وب گپ که بعد از چند ماه برگشته  و اینجا  در بلاگ اسکای می نویسد توی پست افتتاحیه و نوروزی وبلاگ جدیدش انصافن حرف خوبی می زند : 

 ... مگر چه فرقی بین سال هشتاد و نه و نود هست؟همان کارها،همان تکرارها،همان روزمره ها،همان جملات کلیشه ای که بیاییم در سال نو دل ها را خانه تکانی کنیم و کینه ها و کدورت ها رو دور بریزیم.همان برنامه هایی که اول هر سال ریخته می شود اما اجرا نمی شود.و همان تکرارها،تکرار می شوند.فقط به جای سال هشتاد و نه،در سال نود تکرار می شود... 

خوشمان بیاید یا نه ، متاسفانه یا خوشبختانه حق با وحید است ... ما آدمها کللن از اصول یک زندگی مطلوب زر مفت زدنش را خوب یاد گرفته ایم ... در همهء موارد ، یکی ش هم همین نوروز و این حرفها و قول و قرارهای تکراری چرت و چرند ... راست و حسینی دور و وَرتان را خوب نگاه کنید ... تعداد موارد و آدمهایی که حقیقتن با آغاز یک سال جدید آدم جدیدی شده باشند خیلی اندک و ناچیز نیست ؟ ... اندک و ناچیز در مقایسه با بقیه ای که با گذشت این همه سال نو و عید و بهار حتی یک اپسیلون هم تغییر نکرده و نمی کند احوالات و خلقیات و روزگارشان و همان گند مکرری هستند که بودند یا نه اصلن همان آدم خوبی هستند که بودند ... بهتر است لااقل با خودمان روراست باشیم و پیش قاضی خودمان ملّق بازی نکنیم ...

نظرات 50 + ارسال نظر
بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:07 ب.ظ

اول؟

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:07 ب.ظ

دوم؟

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:07 ب.ظ

پس نتیجه می گیریم سوم!

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:08 ب.ظ

پس کوشن اونایی که ادعاشون میشه خروس سعادت رو شونشون می شینه؟
چهارم

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:09 ب.ظ

من از عدد پنج خوشم میاد...
پنجم!

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:10 ب.ظ

ششم هم از ان همایونی ماست!

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:10 ب.ظ

هفته هفت روز داره؟
هفتم

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:11 ب.ظ

ایشالا قسمت ما هم بشه....
آخ که دلم تنگ براش
هشتم!

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:12 ب.ظ

این در جواب اونایی که می خوان بگن بهروز روز اول عیدی بیکار اومده اینجا...نه خیر....تو مهمونی با موبایل هم میشه کامنت گذاشت...
نهم!

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:12 ب.ظ

جناب کرگدن یه ربع دارم با ایما اشاره می گم..نمی خوای به من عیدی بدی؟
دهم !

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:13 ب.ظ

به خودم می بالم...از این صلابت حضور...از این جایگاه...
یازدهم !

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:13 ب.ظ

مثل این می مونه که یه خیابون خالی گیر بیاری هی ویراژ بدی....

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:14 ب.ظ

قبلی دوازده بود...چاکر عدد دوست داشتنیه سیزده...
کی گفته نحسه؟
سیزدهم !

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:14 ب.ظ

من تا عیدی نگیرم نمی رم...
چهاردهم !

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:15 ب.ظ

پانزدهم !

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:15 ب.ظ

شانزدهم !

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:16 ب.ظ

ولی هیچی عدد هیوده نمی شه
هیودهم=هفدهم !

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:16 ب.ظ

حریف می طلبم!
هجدهم !

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:17 ب.ظ

نوزدهم !

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:17 ب.ظ

از همین جایگاه اعلام می کنم...بیستم!

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:21 ب.ظ

اصلا بالکل یادم رفت در مورد پست نظر بدم....
بیست و یکم!

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 ب.ظ

تقریبا موافقم....اما با وحید کلی حرف دارم....مخصوصا در مورد پست اطلاعیه اش تو وبلاگ قبلیش....
زره جامه کن ای وحید....
بیست و دوم!

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 ب.ظ

جدی عیدی نمیدید جناب کرگدن؟
بیست و سوم !

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:23 ب.ظ

برو بهروز...اینجا دیگه جا تو نیست...
بیست و چهارم !

بهروز(مخاطب خاموش) دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:24 ب.ظ

بیست و پنجم....

مهربان دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:29 ب.ظ

کمتر از چند دقیقه پیش این پست رو باز کردم دیدم تعداد کامنت ها صفره
گفتم خب معلومه دیگه روز اول عیدی کی نشسته ژای وب ..همه رفت بیرون
بعد شد ۲۵ کامنت و من کفم برید
خلاصه...عید شما مبارک
چه با تغییر چه بی تغییر
چه مطلوب و چه زبانم لال نا مطلوب
من براتون آرزو می کنم سال متفاوتی داشته باشید
خدا رو چه دیدی شاید آرزوم برآورده شد

مهربان دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:32 ب.ظ

غلط های املایی اینجانب را در کامنت بالا لطفا به عنوان عیدی ببخشید

هاله بانو دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:33 ب.ظ http://halehsadeghi.persianblog.ir/

ما آدمها کللن از اصول یک زندگی مطلوب زر مفت زدنش را خوب یاد گرفته ایم ...
واقعا تنها چیزی که از زندگی یاد گرفیتیم همینه و بس
راستی سال نو مبارک

هاله بانو دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:34 ب.ظ http://halehsadeghi.persianblog.ir/

نه مهربان جونم ما هستیم کجا بریم

هاله بانو دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:35 ب.ظ http://halehsadeghi.persianblog.ir/

جناب مخاطب خاموش تو سال نود جوگیر شدید ها

مهدی پژوم دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:27 ب.ظ http://mahdipejom.blogsky.com

سلام اقا...
مکررر تماس گرفت ام و موفق نشدم...
حق دارید شما و وحید خان وب گپ. الحق مزخرف محض است این حرف ها و روز ها و عید کردن ها...

هاله دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:03 ب.ظ http://www.zistab.blogfa.com

سلام عید شما مبارک...
بهروز این چه مدل عید دیدنی رفتنه.هان؟
بهروز عیدی من کوش پس .لطفا نقدی حساب کنید...
ای وای محسن خان اینجا بزگترن باید از ایشون عیدی بگیریم.
من عیدی میخوامممممممممممممممممممممممم

مهسا دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 05:13 ب.ظ http://www.mlovegod8.blogfa.com

اره ،همین طوره.
اصلا چه فرقیه بین 29 اسفند و 1 فروردین؟
ولی عملا همه مون در 29 اسفند ول معطلیم

مریم دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 05:16 ب.ظ http://mazhomoozh.blogfa.com

حالا چرا اسم پستو گذاشتین تلاونگی؟

عیدتون مبارک! همون جور که می گن بیست واسه خداست تغییر هم از آن خودش است.

paizeeboland دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 05:59 ب.ظ

Akheyyyyyy
che asre avalin roze bariye shadidan telavangiye binaziri inja dar belade kofr rayehe afshani mikone, onjaam hava hamchenan beizaviye rohnavaze jenabe kargadan?

واحه دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:57 ب.ظ

اگر متحول شدن آدمها به این سادگی بود که الان کلا دنیا گلستان بود! هر آدمی به هر بهانه ای از جمله تغییر فصل می توانست تصمیم بگیرد خوب شود و از فردایش خوب می شد!

اینا به نظر من ترفندهای هوشمندانهء گذشتگان باهوش ماست که جشن ها و آیینی هایی ساخته اند برای مرور برای یادآوری... خداییش من تمام دیروز و دیشب داشتم کل دهه ۸۰ و سال ۸۹ را مرور می کردم اگر بهانه عید و تحویل سال نبود این کار را نمی کردم... نفس این مرور کردن هم با تمام تلخی اش خوب است به آدم هشدار می دهد که چقدر زمان را چه جور از دست داده ای...

ضمن اینکه متحول شدن غیرممکن نیست با اینکه در این یکماه گذشته حال و احوال به شدت بدی داشتم دیشب را سعی کردم به بهانه تحوبل سال خوب باشم و خوب شدم! خوب بودم! حتی یک سبزی پلو ماهی مفصل درست کردم که هر که می خورد فکر می کرد عجب آدم خوشی هستم و دل زیادی خوش و حوصله زیادی دارم! شاید دو شب قبلش فکر ماهی گرفتن را هم از کله ام پرت کرده بودم بیرون...

حتی یکروز هم آدم سعی کند آدم خوبی باشد بهترست از اینکه همیشه بد باشد!

یه چیز جالب دیگه اینکه یه جوون ۲۷، ۲۸ ساله امروزی، حدود سه چهارماه پیش یکروز در پارک به شدت به من فحاشی کرد فحشهای بد خیلی بد خیلی وحشتناک چون در غرفه های خوداشتغالی آن پارک غرفه ای برای فروش کارهایش داشت و از تردد گربه ها در اطراف غرفه اش خوشش نمی آمد و غذا دادن من به گربه ها عصبی اش می کرد! دیروز آمد جلو، فکر کردم دوباره می خواهد بد و بیراه بگوید سریع گفتم آقا من با غرفه شما فاصله دارم گفت نه خانوم من اومدم ازتون عذرخواهی کنم بگم حلالم کنید شب سال نوست و برایم مهم است اگر امسال هر آدمی را رنجانده ام حلالم کند! گفتم مهم نیست برای همه ما پیش میاد گاهی عصبانی باشیم...

خوب این بهانه ها بهانه هایی مثل سال نو هم، می تواند کمی یک ذره حال ما را بهتر کند هم من دیگر با دیدن اون آدم دچار اضظراب نمی شوم که مبادا فحشم دهد هم او دیگر از بابت عصبانیتش عذاب وجدان ندارد!

فرشته دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:12 ب.ظ http://surusha.blogfa.com

سال نوتون مبارک قربان...

هر چند تلخه این روزا...تاریکه انگار..هوا هم یه بوی دلگیری داره..

اما به هر حال...

امیدوارم امسال براتون یه سال بی نظیر باشه...انقدر که نتونین تصورشو بکنید..برای شما و مریم بانو بهترینها رو از خدا میخوام...

فلوت زن سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 ق.ظ http://flutezan.blogfa.com/

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام.
سال نو مبارک !!!
انشالله سالی همراه با شادی و موفقیت و رفاه و سلامتی داشته باشید در کنار مریم بانوی گرام !

درسته ، حرف زیاد می زنیم ولی اصل عمله که... !
انشالله واقعاً تغییر کنیم !

مگه وحید برگشته ؟! خب حتماً برگشته که گفتین دیگه !

شهاب آسمانی سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:44 ق.ظ http://empyrean.blogfa.com

یا الله ...
چه خبره اینجا ...!؟
عید همتون مبارک ... تکرار باز بهتر از پسرفته ...
ما که همش داریم پس رفت میکنیم ...!

آلن سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:31 ق.ظ

گوشیت خاموش بود.
فعلن سال نوت مبارک رو داشته باش ؛ تا فردا که بهت زنگ بزنم.

مکث سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:38 ق.ظ http://maks2011.blogsky.com

محسن؟ من خیلی تغییر می کنم هر سال. باور کن. من امسال با سال گذشته م کلی فرق داشته. خب می تونم بگم نوروز دارم ؟ در کل زندگی یه پخه. این و قبول دارم. اما اگر تغییر مدنظرت باشه خب من تغییر زیاد داشتم.... با اینهمه هنوزم حس نمی کنم نوروز دارم...

دختر ایرونی سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:19 ق.ظ http://iranian-girl22.blogfa.com

آره خب
شاید همینه که میگین
چه میشه کرد؟
بعضی وقتا با همین حرفای نکراری و کلاه گذاشتن های همیشگی سر خودمون همین که دلمون الکی خوش میشه از یکنواختی تکرار دلگیری هامون نسبت به همه چیز بیرون میایم
همینم گاهی بد نیست

کرگدن سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:47 ق.ظ

جناب حمید و محسن پاییز بلند و فانوس و خانم یک هفتم عزیز ... ببخشید که کامنتاتونو پاک کردم ... ولی جان من خواهش می کنم درباره وحید وب گپ اگه حرفی دارین توو وبلاگ خودش یا خودتون بزنید ... بازم معذرت می خوام ولی بازم اینجا بنویسید پاک می کنم .

کورش تمدن سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:28 ب.ظ http://www.kelkele.blogsky.com

سلام محسن جان
سال نو مبارک
امیدوارم سال خوبی داشته باشی
ارزو میکنم اتفاقاتی تو این سال بیفته که این ذهنیتت رو عوض کنه

وروجک سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:25 ب.ظ http://jighestan.blogfa.com

جییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییغ
سلاملکم
احساس کردم اینجا یه کمی ساکته گفتم یه ذره هیجان بهش بدم
سال خوبی داشته باشید کرگدن خان

الهام سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 05:36 ب.ظ http://tatooreh.blogfa.com

حرف حساب جواب ندارد! با این وجود ما باز همان حرف های تکراری را تکرار می کنیم! سال نو مبارک با آروزی بهترین ها برای شما و مریم ترین و خانواده محترم باقرلو

خانم یک هفتم... سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:12 ب.ظ http://www.shesh-haftom.blogfa.com

چشم قربان چشم...
آخه نامردی بود اگه چیزی نمیگفتم...

امینات سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:07 ب.ظ http://aminat.blogfa.com

کاملا موافقم آقای کرگدن
به جان خودم اگه یه سال بگن عید امسال تعطیلات نداره ، همه بجای اینکه بهارو جشن بگیرن عذا دار میشن
یا شاید به خاطر آجیله که همه واسه فرا رسیدن عید لحظه شماری میکنن

ژاکلین سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:44 ب.ظ http://17pm.blogfa.com

خیلی وقتا می خوندمت! اگه اجازه بدی از امروز به قول شما زر مفتی هم بزنیم استاد بزرگ!

بهناز سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:52 ب.ظ http://www.antilife.blogfa.com

منممم موافقمممممممممم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.