برندهای معروف و بانک ها که تکلیفشان روشن است ، مرده شورند و کاری به بهشت و جهنم مخاطبینشان ندارند ، هروخت مناسبتی میشود یک وجب روغن میدهند روی آش تیزرهایشان ... مثلن همین تیزرهایی که این شبها با سوژه و بکگراند شب یلدا پخش میشود با آب و رنگ و نوستالژی بازی و سنت پرستی و این ادا اصول های نچسب که هیچ جاش به هیچ جای واقعیت جاری زندگی شبه مدرن از آنجا رانده از اینجا ماندهء شترمرغی مان جور در نمی آید ... گزارشگر الدنگ تلوزیون هم دوره افتاده توی کوچه خیابان و مردم عادی را خفت میکند که برای میکروفونش از شب یلدا و رسم و رسوماتش بگویند و همه خفت شوندگان هم الحق چه خوب دینشان را به فرهنگ باستانی این مرز پرگهر ادا میکنند ، همه متفق القولند که برای ایرانی جماعت شب یلدای سال 1391 دقیقن عینهو یلدای چن صد سال و حتی چن هزار سال پیش است و سر سوزنی توفیر نکرده هیچ جاش چه برسد که کمرنگ شده باشد !