سلاطین امروز

خیلی سال پیش زمان دبیرستان که هفته نامهء سینما می گرفتم یک مقالهء خیلی قوی و خوبی خواندم که با استدلال های مردم شناسانه و جامعه شناسانه میگفت که چرا مثلن در یک دوره ای مردم آمریکا تمام آمال و آرزو و رویاهایشان را در شمایل بازیگر کوتوله ، زشت و خشنی مثل همفری بوگارت می دیدند و در دوره ای دیگر جیمز دین قلمان شمایل ! همین نقش را برایشان ایفا میکرد ... حالا به نظرم آرام آرام همین اتفاق در مورد خواننده های ایرانی رخ داده است ... نسل ما و نسل قبل تر از ما به گوشهایش اعتماد میکردند و خواننده ها را بیشتر با متر و معیار خوش الحانی می سنجیدند اما حالا انگار فاکتورهای دیگری اهمیت یافته اند و گوشها جای خودشان را به ذهن ها و چشم ها داده اند ... شما مثلن به صدای رضا یزدانی ، رضا صادقی ، هیچکس ، شاهین نجفی ، محسن چاوشی ، باران ، سینا حجازی ، محسن نامجو و خیلی های دیگر نگاه کنید ، انصافن خبری از خوش الحانی نیست اما خوب یا بد اینها ستاره های محبوب و سلاطین بی چون و چرای موسیقی امروز ما هستند ...
نظرات 14 + ارسال نظر
فرشته سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:57 ب.ظ http://houdsa.blogfa.com

باور کنید بعضیاش تبه...میگیره یهو..

حالا صداشون به کنار...ترانه هاشون واقعا .فقط اسم ترانه دارن...

نمیدونم....به قول شما به هر حال هستن دیگه...

آقا خره چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:53 ق.ظ

درود.
خیلی خوب بود ، کاملا موافقم.
البته باید دید که اینایی که فرمودین ستاره های محبوب کیا هستن ، حالا چون شدن جمع کثیر دلیل نمیشه مورد تایید هم باشن.
_______

جمیز بایرونو خوب اومدی
ولی هر چی فشار آوردم به خودم اسمش بود ، ولی قیافش نبود.
حالا توصیفات شما به کنار.
تندی سرچ کردم تا دوباره قیافش بیاد بشینه کنار اسمش.

__________

مرسی

میتینگ انلاین چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:13 ق.ظ http://meetingonline0.blogfa.com

اتفاقا من هم در همین مورد نوشته ام. هر چند شما از کوهتان پایین نمی آیید که بخوانید.

آگوستین(در جستجوی تمبان از دست رفته) چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:32 ق.ظ

شرایط اجتماعی؛سیاسی؛و روزمرگیها همه میتونن در فرهنگ موسیقیایی یه کشور تاثیرگذار باشند.اما من فکر میکنم اینا بیشتر سلیقه ایه! من خودم به شخصه کسی بودم که روزگاری مرد شماره ی یک موسیقی جهان! رو اندی میدونستم!! و در دوره ای شهرام شپره! همین یکی دو سال پیش فقط شجریان رو قبول داشتم... الانم که کلن صدای همه اعصابمو خراب میکنم.بیشتر موزیک بی کلام گوش میدم...
فکر کنم بعد از دو سال این اولین کامنتم تو بلاگستانه...!چه اتفاقاتی که نیفتاده.نه خبری از گودر هست..نه خبری از قدیمیهای بلاگستان...همه یا حذف کردن وبشونو یا خیلی وقته چیزی نمینویسن! گذرم خورد به اینجا و دیدم همچنان کما فی السابق داری چهار نعل مینویسی.دمت گرم..سرت سلامت
راستی سلام

صدف چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:58 ق.ظ http://sadafmkh.blogfa.com

در مورد همفری بوگارت خیلی بی انصافی کردید . کجاش زشته ؟‌مرد ب اون جذابی . دیگه کوتوله که نبوده 174 بوده قدش .
یاد اون پستی افتادم که راجب ب آنجلینا جولی نوشته بودید

سرزمین آفتاب چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:00 ق.ظ http://sarzamin-aftab.blogsky.com

برای یه خواننده صرفا صدای خوش همه چیز نیست... کما اینکه مرحوم فرهاد هم صدای زیبا و با کیفیتی نداشت اما بسته به مقتضیات زمانی ، نوع و محتوای اشعار و ترانه هایی که می خوند شدیدا مورد توجه مردم واقع می شد
مثلا اون ترانه " جمعه از ابر سیاه خون می باره" کاملا با اوضاع و احوال سیاسی ایران اون روز مطابقت داشت

البته ضمن احترام به خیلی ها
من از صدای امثال هیچکس و شاهین نجفی و ... متنفرم
صدای گوشخراشی که با یه موسیقی ضعیف یا صفر همراه شده
اشعاری که سست و جفنگن و فقط بخاطر ساختار شکنی گفته و شنیده می شن...
رفتم خونه دوستم دیدم با صدای شاهین نجفی رفته توی خلسه... می گه :‌ اوه اوه ...دقیقا داره حرف دل منو می زنه !!

و حالا نکته و مشکل جدید !!
چرا انقدر نسل جوان ما تحت فشاره که جفنگیات شاهین و هیچکس شده حرف دلش؟ چیکار کردیم با نشل جوان ؟ به کدوم حرفش توجه و گوش کردیم ؟ اصلا می دونیم چی می خواد ؟ یا فقط نسخه های خودمونو بهش زور چپون کردیم ؟ که دردش شده این ترانه ها ؟ ما شدیدا مقصریم !!!

ﺑﺸﺮا چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:30 ق.ظ http://biparvaa.blogsky.com

ﺑﺨﻮاﻳﻢ ,ﻧﺨﻮاﻳﻢ !! ﺩﻧﻴﺎ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺩاﺭﻩ ﻣﺘﺤﻮﻝ ﻣﻴﺸﻪ و ﺑﺎ ﻣﻘﺘﻀﻴﺎﺕ ﺯﻣﻮﻧﻪ ﭘﻴﺶ ﻣﻴﺮﻩ ﺣﺎﻻ ﭼﻪ ﻣﺜﺒﺖ ﭼﻪ ﻣﻨﻔﻲ.
ﻛﺎﺭﻳﺶ ﻫﻢ ﻧﻤﻴﺸﻪ ﻛﺮﺩ.
ﻳﻪ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻣﺎ ﺑﺎ ﺻﺪاﻱ ﺩاﺭﻳﻮﺵ و اﺑﻲ ﻋﺎﺷﻘﻲ ﻣﻴﻜﺮﺩﻳﻢ ,ﻭﻟﻲ ﻧﺴﻞ ﻛﻨﻮﻧﻲ ﺑﺎ ﺻﺪاﻱ ﭼﺎﻭﻭﺷﻲ و ﺗﺘﻠﻮ.
و ﺧﺐ ﻳﻜﻲ اﺯ ﺗﻔﺎﻭﺗﻬﺎﻱ اﺳﺎﺳﻲ ﺑﻴﻦ ﺳﻼﻃﻴﻦ ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﻗﺪﻳﻢ و ﺟﺪﻳﺪ اﻳﻦ ﻫﺴﺘﺶ ﻛﻪ اﻭﻥ ﻗﺪﻳﻤﺎ ﻳﻚ ﺧﻮاﻧﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩ و ﺻﺪاﺵ و ﻣﻴﻜﺮﻭﻓﻮﻥ ,ﻭﻟﻲ اﻻﻥ ﻳﻚ اﻧﺴﺎﻥ اﺳﺖ ,ﺑﺎ ﺻﺪاﻳﻲ ﻣﻌﻤﻮﻟﻲ( و ﺣﺘﻲ ﮔﻮﺵ ﺧﺮاﺵ) و ﻫﺰاااﺭ ﺟﻮﺭ اﻓﻜﺖ و ﻧﺮﻡ اﻓﺰاﺭ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺻﺪا و...

نینا چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:45 ق.ظ

من هنوزم سلطان صدام و نوای گوشم استاد شجریانه
هر چقدر تلاش کردم نشد

دل آرام چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:33 ق.ظ http://delaramam.blogsky.com

حرف شما درسته این گروه خیلی طرفدار دارن اما من شخصا این افرادی رو که نام بردید جز بهترینهای موسیقی امروز نمیدونم. مثلا چند شب پیش داشتم یه آهنگ از رضا صادقی گوش میدادم، دیدم چقدر نفس کم میاره. پیش خودم متاسف شدم که همچین ادمی باید بخونه و اونهمه هم طرفدار داشته باشه...
یا مثلا کسی مث محسن چاوشی اصلا قابلیت طرفداری نداره از نظر من. چه ارزشی داره وقتی بیاد از صدای سیاوش قمیشی کپی کنه. خب ما یدونه سیاوش قمیشی داریم دیگه!!
کاش هنوز هم معیارها برای خواننده بودن همچون گذشته بود. الان انقدر که طرف به تیپ و موها و رنگ پوستش میرسه(ماشالله همه هم از دم برنز!) دریغ از توجه به صداش.

خواننده خاموش چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:28 ب.ظ

آخه چرا راجع به همفری بوگورات اینجوری می گید؟!! آخه چرا؟!!!

خواننده خاموش چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:14 ب.ظ

**همفری بوگارت

آوا چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:18 ب.ظ

نمی دونم..اما من هنوزم با شنیدن آهنگا
وموسیقیای قدیم فقط آروم می گیرم...
فقط وفقط اوناس که روح ناآروم ِ خیلی
وقتام رو آروم میکنه در حالیکه هـمین
من،وقتی میخوام حالم روهمصدای
آهنگ ناجور ِ یــه روزایی از روزگارم
بکنم می زنم تو خط رضایزدانی یا
شاهین نجفی........که فقط یه
همزبون بیچون چرا،بی پرسش
و بی چک وچونه اون تایم،حالم
رو بریزه بیرون.... و گرنه مصّر
سرحرفم هستم که تنها اون
قدیمی ها آرومــم میکنن و
بس.........................
یاحق...

غلامرضاگرجی(مهاد) پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:31 ق.ظ http://gholamrezagorji.blogfa.com

تیم فوتبال بلاگرها تشکیل شده و شما یکی از اعضای اون هستید..پست تیم فوتبال بلاگرها رو در صفحه ام بخونید

ز پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:04 ق.ظ http://www.shohrehh.blogfa.com

دیگه محسن نامجو که صداش خوبه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.