خوب اینجا دو تا معنی دارد !

امروز برای سومین بار طی سه ماه گذشته قرض میلیونی گرفتم ... زندگی کارمندی به لحاظ دخل و خرج یک خط سیر و روال مشخصی دارد که اتفاقات غیر مترقبه و غیر متحمله و غیر متعلقه ! توش سونامی ایجاد میکند ... گذشته از اینکه کللن قرض گرفتن خیلی سخت است و حس تلخ ، گند و مزخرفی دارد این سه فقرهء اخیر چن تا نکته هم برام داشت برای فکری شدن ... اینکه هر کدام از این سه عزیز که خدا روز به روز بیشترشان بدهد وختی زنگ زدم یا اس ام اس دادم به یکربع نکشید که مبلغ را ریختند این حس را بهم داد که چقد خوب است همیشه یک مبلغ میلیونی اضافه و قابل دست نزدن توی حسابت داشته باشی ... خوب اینجا دو تا معنی دارد ! خوب یعنی لذذتبخش و خوب یعنی مفید برای وختهایی که یکی گیر است ... قبول که تغییر معادلات و مناسبات زندگی موجب شده که نسل جدید به نسبت والدین خود آدمهای مصرف کننده تر و ریخت و پاش کن تر و پس انداز نکن تری باشد اما توی همهء نسل ها آدمهایی هستند که درست خرج کردن را از بقیه بهتر بلدند حالا میخواهد بابای هفتاد سالهء من باشد که حتتا همین حالا هم با چندرغاز حقوق بازنشستگی همیشه پس انداز قابل قبولی دارد یا میخواهد یک جوان امروزی فُکُل فشنی بیست ساله باشد ... سبک زندگی آموزش دادنی نیست ، حتتا ارثی و ژنی هم نیست ، اصلن معلوم نیست از چه جنس کوفتی ای ست ! ... در این فقره اساسن آدمهایی که یکی دو قدم جلوتر را پیش پیش می بینند و به آن فک میکنند همیشه موفق ترند و الباقی میشوند یکی مث من !
نظرات 11 + ارسال نظر
هما سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:58 ب.ظ

و یکی هم مثل من که حتی وقتی ندارم هم خرج میکنم!!

تیراژه سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:26 ب.ظ http://tirajehnote.blogfa.com/

نگو رفیق جان
جز اینهایی که گفتید پارامترهای دیگری هم در دخل و خرج و پس انداز های ما دخیلند..
همه اش فقط فکر کردن و آینده نگری من و شما نیست..جبر و احتمال های دیگری هم در تعداد صفرهای حساب بانکی مان و حتی سبک زندگی و چگونگی اش نقش موثر دارند، آن هم از نوع بسیاااار زیاد!
نمیشه مقایسه کرد و نتیجه گرفت..

ان شا الله که خیلی زود تمام قروضتان تسویه میشود و حساب بانکی تان آنقدر میشود که با خیال راحت به همه ی برنامه هایتان فکر کنید.

تیراژه سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:28 ب.ظ http://tirajehnote.blogfa.com/

فقط لطفا قول بدید وقتی که حساب بانکیتان اگر از هر دو نظر "خوب" معنی شد هوای ما را هم داشته باشید!

پروین چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:18 ق.ظ

کاش من دوستی داشتم که میتوانست به این راحتی و با این طیب خاطر به من قرض میلیونی بدهد. البته میلیونی خودمان!!!

** فکر کنم البته باید بعدش هم میگفت: عیبی ندارد دوست من، نتوانستی پس بدهی هم فدای سرت

آوا چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:16 ق.ظ

انقدرخوشم میادبتونم حسابگرخوبی
باشم تابه موقـــعش خرج کنم وبه
وقتش پس انداز...اماچه کنم که
هرچه میخواهم نمی توانم اما
میشناسم کسی وکه باتموم
فضاحت اقتصادی مملکت که
روی کارش خــیلی هم تاثیر
گذاشته هنــوزهم آهسته
وپیوسته وبافــــــرازوفرود
کـــــــــــمترپیش میره و
خــدایی موفقیتهاش گر
چه یهـــــویی ویه شبه
نیست اماثبــات داره و
جوندار........انشالله
درســـــــــت میشه
محسن خان جان...
یاحق...

آفو چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:35 ق.ظ http://www.asimesar.blogfa.com

وااای نمیدونید منم چقدر حال خرابی پیدا میکنم وقتی میخوام قرض بگیرم و وقتی مقروضم و بدتر از اون وقتی میخوام قرض رو برگردونم .
ولی با حس خوب پر بودن حساب بانکی اصن مخالف نیستم ... انقدر خوبه آدم حسابش پول داشته باشه ...
حالا امیدوارم این قرض ها واسه یه سرمایه گذاری پر سود بوده باشه ...

آسمان چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:30 ب.ظ http://talkhoshirineyekzan.blogsky.com/

گاهی انقدر ندارم و خودم هم میدونم الان ندارم اما به واسطه مرض رد کردن چیزای نخواستنی و خرید کردن به محض اینکه خرج میکنم میاد سر جاش! از کجا نمیدونم! اما اگه روزش باشه میاد دستت جوری که دهنت باز میمونه!

شکوه چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:25 ب.ظ http://www.shdl.ir

سلام

پول شاید خیلی راحت دربیاد اما اگه یه ذره آدم حواسش پرت بشه راحت تر و سریعتر از اونی که در اومده پرواز میکنه و میره!!

ماسح چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:04 ب.ظ http://hagheghat.persianblog.ir/

دعوت شدید

مشق سکوت- رها چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 ب.ظ http://mashghesokoot.blogfa.com/

از خوب یا بد روزگار از بچگی، اونقدر اتفاقهای عجیب غریب و غیرمنتظره برامون افتاده و از اون طرفم هیچوقت هیچکس نبوده که وقتی گیر میکنم بتونم ازش چیزی بگیرم، که یاد گرفتم هم کمتر از اون چیزی که در میارم خرج کنم و هم اینکه همیشه یه مقدار پول یا یه پس اندازی داشته باشم

مارال پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:47 ق.ظ

حقوق را چهار قسمت کنید و یک چهارمش را برای فقط روز مبادا پس انداز بشه مبادا یعنی مبادا نه برای سفر وخرید وسایل عید وووووو برای یک وقتی که اگر خرجش نکنید به زندگیتون آسیب میرسه گرفتید چی میگم ؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.