چرایی

من آدم خیلی خوبی هستم ... من آدم خوبی هستم ... من آدم متوسط الحال نه خوب نه بدی هستم ... من آدم بدی هستم ... من آدم خیلی بدی هستم ... اینها گزینه های مسابقهء sms ی برنامهء نود نیستند ... همهء اینها در مورد من صدق میکند ... در مورد تو هم صدق میکند ... در مورد او ، ما ، شما ، ایشان ... همه همینیم ... یک پکیج متنوع از جایگاه های مختلفی که در هر کدامشان عملکردمان بطور مجززا قابل قضاوت و ارزش گذاری ست ... 

من ممکن است مرد خوبی باشم اما شوهر خوبی نباشم ... کارمند پایین دست خوبی باشم اما مدیر بالا دست خوبی نباشم ... رفیق خوبی باشم اما برادر خوبی نباشم ... پسر خوبی باشم اما پدر خوبی نباشم ... باجناق خوبی باشم اما پسرخالهء خوبی نباشم ... همسر خوبی باشم اما همبستر خوبی نباشم ... خریدار خوبی باشم اما فروشندهء خوبی نباشم ... دانشجوی خوبی باشم اما استاد خوبی نباشم ... و همینطور بشمار تا خسته شوی ... 

بله ظاهرن تشریح بیهودهء یک فقرهء بدیهی ست اما آنهایی که طالب زندگی بهتری هستند با درک اینکه تلاش برای نزدیک کردن چگالی این جایگاه های مختلف و متنوع به یکدیگر ، ضامن انسانی تر و خوشبخت تر زیستن است ، خیلی بیشتر از امثال من به چرایی این خوب بد زشت ها فکر میکنند و زندگی شان را به یک وسترن ناب رشک برانگیز و هپی اِند بدل میکنند ...
نظرات 15 + ارسال نظر
آسمان شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:23 ب.ظ http://talkhoshirineyekzan.blogsky.com/

آره همه ی ما آدم ها جمع اضدادیم.در عین حال که خوبیم بدیم بر عکسش!

تیراژه شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:46 ب.ظ http://tirajehnote.blogfa.com/

سلام

"تلاش برای نزدیک کردن چگالی این جایگاه های مختلف و متنوع به یکدیگر ، ضامن انسانی تر و خوشبخت تر زیستن است"

"تلاش".."ضمانت".."انسانی تر"..."خوشبخت تر"..
من هنوز نمیدونم برای خوشبخت تر بودن چه تلاشی باید بکنم..شاید هم ندونستن مشکل سازه..شاید هم برمیگرده به نسبی بودن ها..به منحصر بودن ها..به چگونگی ها و چراها و به خیلی چیزها که نمیدونم یا نمیتونم بگم.

محسن باقرلو شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:48 ب.ظ

تیراژه بانو
می دونستید از وختی فیسبوکی شدیم یکی از دلایلی که هنوز اینجا بسته نشده شما و سید عباس هستید ؟!

تیراژه شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:52 ب.ظ http://tirajehnote.blogfa.com/

به گمانم سهوا این پست رو دوبار آپ کردید جناب باقرلو.

ضمنا تشبیه این کارزار به یک وسترن و اشاره به "خوب، بد، زشت" همانطور که در سطور آغازین به همین عناوین پرداخته شد عالی بود.
بارها وقتی اسم این فیلم رو میخونم یا میشنوم با خودم میگم چرا "خوب بد زشت"؟
چرا "عالی خوب بد" نه یا چرا "خوب متوسط زشت" نه؟
چرا کفه ی ترازو به سمت بدی و زشتی سنگینی میکنه و به خوب فقط یکبار بها داده شده. با دیدن نصفه و نیمه ی فیلم هم راهی از پیش نبردم.
اما الان فکر میکنم در واقعیت همینه
یک چیزهای معمولی و رو به خوبند
یک چیزهایی بد و ناجور
یک چیزهای هم افتضاح و فاجعه
عالی ها خیلی کمند.. خیلی کمتر از اون که بشه در عنوان محلی از اعراب بهشون داد.

تیراژه شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:55 ب.ظ http://tirajehnote.blogfa.com/

ارادتمندم، مثل همیشه.

رفاقت قشنگتان با جناب موسوی برقرار و بردوام که با تعاریف زیادی که ازشان خواندم؛ بسیار مشتاق دیدارشان هستم.

میلاد یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:06 ق.ظ

خداروشکر تیراژه و عباس نازنین هستن که ماهم بتونیم بخاطر اونا از خوندن شما تو اینجا لذت ببریم

محسن باقرلو یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:24 ق.ظ

آخ آخ میلادو یادم رفت !
خدایا منو ببخش ! خدایا منو نخور !
ولی از شوخی گذشته میلاد جان باتوجه به اینکه بخش اعظمی از دوستان وبلاگی من توی فیسبوک هم هستن لذا اولش که اونجا رو جددی تر شروو کردم واقعن قصد داشتم اینجا رو ببندم چون حس میکردم اول توی اونجا نوشتن و بعد اینجا کپی پیست کردن واسه شان این خونهء ده دوازده ساله قشنگ نیست ولی دیدم هنوزم هستن دوستانی که فقط مخاطب اینجا هستن و به هیچوجه فیسبوک نمیرن لذا فعلن این رویهء زشت کپی پیست رو دارم ادامه میدم !
خلاصه که شما عزیز مایی میلاد نازنین
شما و همهء دوستانی که همیشه به من و این خونه لطف دارن

شریعت یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:14 ق.ظ

خیلی از پاراگراف آخر خوشم اومد..

صبا یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:19 ب.ظ

سلام. میشه خواهش کنم نوشته های قشنگتون رو تو فیسبوک نذارید و فقط مختص همین وبلاگ باشه؟ یا مثلا اونجا تو فیسبوک یه چیز دیگه بنویسید. خوب ترها رو بذارید برا وبلاگ. من امروز با اجازه تون شما رو تو فیسبوک اَد کردم. ولی با توجه به اینکه دوست دارم نوشته هاتونو در وبلاگ بخونم لطفا به نظر خواننده هاتون توجه کنید. همینکارا رو کردید آمار بازدید کننده هاتون اومده پایین. منم اعصاب ندارما

آوا یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:41 ب.ظ

واسه این پست خــــعلی
حرف دارم....میام دوباره
توضیحات رومیدم.......
پســت تامل برانگیزی
بود.ممنون محسن
خان جان...........
یاحق...

ﺑﺸﺮا دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:15 ق.ظ http://biparvaa.blogsky.com

ﺟﻨﺎﺏ ﺑﺎﻗﺮﻟﻮ ﺳﻼﻡ..
ﭘﺴﺘﻬﺎﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻗﺪﺭﻱ ﺗﺎﻣﻞ ﺑﺮاﻧﮕﻴﺰﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﻌﻀﻲ ﻫﺎﺷﻮﻥ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﻓﻜﺮ ﺁﺩﻡ ﺭﻭ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﻣﻴﻜﻨﻪ.
اﻣﻴﺪﻭاﺭﻡ ﻫﺮﮔﺰ اﻳﻦ ﺧﻮﻧﻪ ﺗﻌﻂﻴﻞ ﻧﺸﻪ...ﻣﻦ ﻫﻢ ﻓﻴﺴﺒﻮﻙ ﻧﻤﻴﺎﻡ و ﻓﻗﻄ اﺯ اﻳﻨﺠﺎ ﻣﻴﺨﻮﻭﻧﻤﺘﻮﻥ. ﺑﻪ ﻫﻤﻮﻥ ﻛﭙﻲ ﭘﻴﺴﺖ ﻫﻢ ﺭاﺿﻲ ﻫﺴﺘﻴﻢ.
ﺷﺎﺩ ﺑﺎﺷﻴﺪ.

آوا دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:50 ب.ظ

میدونین..سخته آدم درعین حال که یه همسرخوبه،
یه مادرخوب هم باشه یه خواهرخوبه یه دخترخوبم
باشه...همین هندل کردن ایناوهرکدوم سرجای
خودش خیلی انرژی میخوادزمان میخواد.انگیزه
میخواد.گذشت میخوادوصبر......اماواقعااگه
بشه،اگه بتونی هرکدوم روسرجای خودش
حالا نه بصورت صد،حتی اگه بشه هفتادیا
هشتاددرصدتوی هرکدوم ازاین نقشابود وموندمطمــــئنافیلم زندگی آدما خیلی
قشنگتراز این حرفاازآب در میاد..شاید
باورنکنین جناب باقرلو اما این روزهابه
یه تکون نیــاز داشتم میتونم بگم یه
جرقه ش همین پست شمابود....
باقیش اراده میخواد و باقی ِملات
که انشالله بشه یه بنای خوب از
آب در آورد این زندگانی رو.....
خیلی ممنونم................
یاحق...

میلاد دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:10 ب.ظ

آقا محسن من خیلی خیلی به شما ارادت دارم

شما عزیز دل ماید

خیلی به من محبت دارید همیشه

مهم خوندن نوشته های شماست، حالا چه اونجا چه اینجا

فقط چون یکم وارد شدن به اونجا سخته و یوزفرندلی نیست، ادم ترجیح میده بیاد اینجا و از نوشته هاتون لذت ببره

ولی اعتراف می کنم از وقتی فهمیدم اونجا گاها بیشتر می نویسید، هر از گاهی سر میزنم و کلی از نوشته هاتونو می خونم

به هرحال ممنونم ازتون که این خونه رو هنوز سرپا نگه داشتید و برای ماها که اینجارو دوست داریم آپدیتش می کنید

خیلی مخلصیم م م م م م

آسمان دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:15 ب.ظ http://talkhoshirineyekzan.blogsky.com/

به به چه دل و قلوه ای میدین شما و این رفقای جانتان طی این پست اخیر.حسودیمان شد! اشکالی نداره! حسودیمان شد دیگه!

آسمان دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:17 ب.ظ http://talkhoshirineyekzan.blogsky.com/

منظورم طی کامنتدونی پست اخیر بود

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.